Van loods naar water

30 juni 2021 - Schoorl, Nederland

5EBFE82F-36DA-42A4-809B-D9BF6DD50DBC

in september vonden we ons nieuwe bootje, iets groter dit keer, jubel was echt te klein voor ons gezin en we hadden de smaak te pakken van het zeilen dus waarom niet. Een compleet schip met alles erop en eraan, wel met wat achterstallig onderhoud maar dat was te overzien. Bij de bezichtiging rook het schip of Martin Gaus erin was dood gegaan, de vorige eigenaar had twee hondjes die waarschijnlijk het gehele schip als toilet hadden gebruikt. Het vaarseizoen liep op zijn eind dus ons seizoen in de winkels ook er kwam dus wat tijd vrij om aan de klus te beginnen. Met wat tijd bedoel ik dus vanaf oktober volledig vol aan de bak in de loods bij de marina,  Susanne nam de taak als ondernemer op zich en ik hield mij bezig met het huishouden en de boot. Wekenlang schuren en schilderen, beetje bij beetje zag ik de boot meer groeien en glimmen, het onderwaterschip geheel opnieuw in de primer en antifouling gezet en ik kan je uitleggen dat ik toen ineens een beetje spijt had dat ik z,on groot schip had gekocht, maar goed ik stond droog had mijn eigen muziek aan {hetgeen gelukkig door mijn mede klussers ook wordt gewaardeerd} en het koffiezetapparaat onder handbereik, terwijl buiten algehele paniek uitbrak gingen alle coronacijfers aan mij voorbij. De perfecte bubbel, geen gezeur of cijfers van de heersende pandemie, nee het gaat maar om een paar gemeenschappelijke dingen welke antifouling welk gereedschap en welke wax gebruiken we. Ik reed blij elke dag naar den Oever het half uurtje sturen was perfect om even heerlijk muziek te luisteren terwijl Wieringen aan mij voorbij gaat. Bootmensen werken met lijstjes die precies worden afgewerkt, bij werkt dat iets anders het zit in mijn hoofd al een paar dagen van te voren, ik lees  kijk video,s zoek me suf op Google en elke keer lukt het me weer, de ultieme geluksmomenten wisselde zich ook regelmatig af met nog meer onrust zoeken en weer opnieuw beginnen. Maar wat heb ik dan zoal gedaan?....heb je even, eigenlijk bijna alles, of laten doen, dat was mijn insteek in het gehele project, wat er op neer komt dat ikzelf veel heb geleerd en vooral genoten heb om van een stinkende 42 ft sun oddessy een toonbaar schip te maken. Ik kroop van onder naar boven door het gehele schip heen en leerde het schip onderweg ook goed kennen, heel belangrijk want als je op zee zit moet je jezelf een beeetje kunnen reddden want alle hulplijnen zoals Google kan je midden op zee vergeten. Het schip is heel goed geschikt om een overtocht mee te doen zei Jaap, daar is maar één  manier voor om daar achter te komen..... en zo kreeg mijn klussen aan de boot een geheel ander doel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rineke Gronert:
    Hoi hoi
    Het stuk dat ik kan zien, ziet er prachtig uit.
    Wat een enorme klus. Maar wat je al schrijft,zo leer je goed kennen waar je mee vaart. Een fantastische uitdaging hebben jullie voor de boeg (om in stijl te blijven).
    Leuk om te volgen. Laat de zomer maar komen dan vliegt de tijd voorbij.
  2. Susanne Moonen:
    30 juni 2021
    Nog 68 nachtjes ! Aftellen is begonnen!!
  3. Cor en Tike Engelbracht:
    30 juni 2021
    Die 68 nachtjes zijn ook zo weer om!!!!!!!!!!!!!
  4. Kristel:
    3 juli 2021
    Wat een spannend avontuur!! Ontzettend leuk geschreven en nou hoop ik dat er nog veel meer info komt Roger! Ook heel veel respect voor Susanne! Zij die de hele boel draaiende houdt en jij ondekt een boot van onder tot boven en van binnen naar buiten! Gelukkig was er koffie en muziek!!! Ik wens jullie een prachtige tocht over het water. Heel veel succes
  5. Kristel:
    3 juli 2021
    Sorry het is een SCHIP!!
  6. Johan de Meij:
    25 augustus 2021
    Ik ga jullie zeker volgen! Dat zal mijn winterseizoen een beetje opvrolijken!
    Groet, Johan de Meij
  7. Jan Boertje:
    26 augustus 2021
    Hoi Susanne en Roger wat een mooie onderneming heel veel succes / plezier geldt natuurlijk ook voor de thuisfront die de zaak draaiende houden. Ik ga je volgen👍💪👏🇱🇺 Groet Jan Boertje