Karibu Kenya

12 december 2017 - Naivasha, Kenia

Alles is nieuw voor de mannen op Schiphol. Dit lijkt wel een spannend jongensboek, koffers die je afgeeft en pas op je bestemming weer terug ziet. Er valt heel wat uit te leggen voor papa. En dan de beveiliging........ Ryan heeft de rugzak van opa mee en wordt na de scanner toch even apart gehouden, er zijn sporen van drugs op de rugzak van opa gevonden. Na nog en keer een test bleek het gelukkig mee te vallen, toch bij thuis komst maar eens vragen. Eenmaal aangekomen bij de gate doemt de Airbus A380-800, een  megalomaan toestel op, zeker als je er dichtbij staat is dit indrukwekkend. Alles bij Emirates verloopt zeer soepel, het boarden gaat zeer snel en de mannen plakken gelijk aan hun stoel vanwege het entertainment system. Het toestel rolt op tijd van de gate maar moet eerst ontdaan worden van sneeuw en ijs. Een heerlijk gevoel, code oranje is morgen van kracht en wij vliegen naar 27 graden. Asante sana (dank je wel) . Tot diep in nacht zijn de boys met films en games bezig, maar naar half twee vallen de oogjes toch dicht. Dubai is in zicht en perfect op tijd parkeert het toestel bij de gate. De overstap ging vlekkeloos en voor we het wisten zaten wij in onze volgende vlucht. In Nederland had ik al onze visa geregeld. Iets wat een absolute aanrader als je neer Kenia reist, zeker als je met 3 vermoeide kinderen staat te wachten. Het zorgt ervoor dat je bijna gewoon kan door lopen. Bob had voor ons een taxi geregeld en toen we het bordje lazen lagen we gelijk in een deuk, taxi for Demoonen stond erop. Net toen we wilden instappen werd ik op mijn schouder getikt, zo nu heb jou ook een keer verrast zei Bob met een giga smile op zijn gezicht. De jongens waren op slag wakker en inmiddels was al onze bagage in taxi geladen. We spreken met Bob af dat we ‘s avonds wat gaan eten met elkaar. Eerst maar eens naar het hotel, helaas na 500 meter gereden te hebben is onze chauffeur er niet geheel bij en parkeert onze taxi met 15 km/u in een aanstormende bus. Gelukkig iedereen in de riemen en was alleen taxi Total loss, dus samen met de politie wachten op een nieuwe taxi die na een half uur aan kwam. Na 100 meter was de achterbank in slaap gevallen, alleen suus werdt wakker toen we moesten wachten voor het stoplicht en direct het donkere gezicht van een straat verkoper zag opdoemen, karibu kenya schat! Gelukkig is het hotel perfect en Bob en ik besluiten maar even wat fastfood te scoren, een flesje Jack D maakt het feestje af, en nadat deze uitgeput was zakte suus en ik comateus weg. De volgende dag om acht uur de auto halen. Jammer maar helaas, de reservering was om een of andere reden gecanceld, een oude Toyota konden we krijgen. Yeah right dat dacht ik niet en na veel gebel en een paar uur later reed ik in mijn bestelde auto naar het hotel om mijn gezin op te halen. We nemen afscheid van Bob en rijden Nairobi uit, gelukkig is het zondag en valt het verkeer erg mee. Het is even wennen links rijden en verkeersregels vergeten, maar een paar kilometer verder ben ik het al een beetje gewend. Ons eerste verblijf bestaat uit een tent bij een logde met zwembad, bewust gedaan om de boys niet gelijk te shockeren. De mannen vinden het geweldig en duiken er gelijk in, suus en ik genieten van het uitzicht en een koud drankje. De volgende dag vroeg eruit, vandaag gaan we naar hells gate national park, een park met wildlife en vulkanische invloeden, we rijden het park in en na vijf minuten worden de eerste zebra’s gespot. Daarna volgen de wrattenzwijnen, antilopen, thompson gazellen, giraffen en Buffalo’s. De boy’s en mama glunderen, en maakt papa de reisleider verry happy! Dan moet er toch gelopen worden want we gaan de gorge bezoeken, we worden gewaarschuwd voor de baboons en ik de parkranger uitleggen dat die van mij vele malen erger zijn. De mannen waren na deze dag behoorlijk tam geworden. Morgen door naar Mbita een tripje van zeven uur. Daar even geen internet.